Klacht indienen
Klacht
Het kan zijn dat u ontevreden bent over hoe u bent behandeld door een medewerker van de gemeente. U kunt dan online een klacht indienen. De gemeente stelt dan zowel u als de medewerker op wiens gedraging de klacht betrekking heeft in de gelegenheid te worden gehoord. Vervolgens ontvangt u een besluit over de behandeling van uw klacht.
Commissie Ombudsman
Bent u van mening dat uw klacht hierna niet of onvoldoende is behandeld, dan kunt u zich richten tot de Commissie Ombudsman. U kunt de Commissie Ombudsman verzoeken een onderzoek in te stellen naar de wijze waarop de gemeente zich tegen u heeft gedragen.
Contactgegevens
voorzitter mevrouw mr. D.G. Smiers
Postbus 9620
4801 LS Breda
e-mailadres: mail@commissieombudsman.nl.
Melding openbare ruimte
Losliggende stoeptegel? Riool verstopt? Zwerfvuil? Maak een melding via de BuitenBeter app of het online meldingsformulier.
Milieuklachten
Ervaart u overlast (van bedrijven) door stank, geluid, bodemverontreiniging, luchtverontreiniging of lichthinder? Dan kunt u bellen met de milieuklachtenlijn van de Omgevingsdienst Midden- en West-Brabant (OMWB): 013 – 20 60 500.
Buitengebied
Ziet u overtredingen of verdachte situaties in het buitengebied zoals stroperij, wildcrossen, (drugs)afvaldumpingen? Neem dan contact op met het regionale Handhavingsteam Buitengebied via telefoonnummer 0900-9965432.