Bodeminformatie
Soms heeft u bodeminformatie nodig bij de aan- en verkoop van een stuk grond (perceel). Voor een taxatie of het uitvoeren van een bodemonderzoek kunt u bodem-, historische- en inrichtingsgebonden milieuinformatie opvragen.
Wanneer informatie aanvragen?
Makelaars en taxateurs zijn niet meer verplicht om bij de verkoop van een huis, een bedrijfspand of grond informatie over de bodem voor u op te vragen bij de gemeente of provincie. Zij kunnen sinds enige tijd volstaan met het opvragen van informatie bij het Kadaster of Bodemloket. Deze instanties kunnen u echter geen volledige informatie over de milieuhygiënische bodemkwaliteit geven. Wij raden u daarom aan om bij het kopen van een huis, een bedrijfspand of een stuk grond aanvullende informatie op te zoeken via de website van de Omgevingsdienst.
- Via het bodeminformatiesysteem van de Omgevingsdienst kunt u zelf gratis bodeminformatie opvragen. Dit systeem zal steeds meer gevuld worden met digitale bodemonderzoeksrapporten.
- Mocht deze bodeminformatie onvoldoende zijn, dan kunt u terecht bij het Regionaal Archief Tilburg. Hier kunt u de meeste bodemonderzoeksrapporten volledig inzien.
- Meer informatie over bodeminformatie leest u op de website van de Omgevingsdienst.
Meer informatie
Wilt u nog meer weten over de bodemgesteldheid binnen de gemeente Dongen? Dan kunt u informatie opvragen bij de gemeente via dit online formulier. Voor het verstrekken van bodemgegevens berekenen wij leges kosten. Wij streven ernaar om binnen 14 werkdagen uw vragen te hebben beantwoord.